Khamis, 23 Februari 2012

.: JADUAL PERTAMA SAYA :.

ASSALAMUALAIKUM.. 
sahabat2 ku sekelian.
ini jadual pertama saya..
nampak sikit je kan??

hehe..nama pun jedual pertama..
lagipun tittle pun guru pelatih lagi..
tak kan ngajar byk2..
boleh pitam oooo..
(ni pun dh separuh pitam)

1.M - murni
K - kasih
H - harapan

sebenarnya saya byk dapat kelas yang bermasalah ni..
tapi Allah yang letak saya di sini..
saya tahu Allah ada sebab letak saya dengan kelas Harapan..
sedikit pening tapi saya mesti cuba yang terbaik..
mmg bukan saya bagi mereka pandai..
hakikatnya Allah lah pemberi kepandaian kepada mereka..
bukan saya..
saya takde pape, saya lemah lagi hina..
semuanya datang dari Allah..

insyaAllah, moga anak murid saya membawa agama dalam diri mereka walau siapa pn mereka nanti..
tapi Allah banyak mudahkan untuk saya..
Allah tahu saya mampu..
insyaAllah, mg Allah sentiasa ada membantu diriku..
ameenn..

2 ulasan:

Khairunnisa' berkata...

Assalam Kak Imah,

Tahniah dah bergelar guru. dengar kabar drpd Mar. Akak ngajar ahad ke? saya stuju dgn statement akak, bukan kita yg bagi mereka pnadai. Kita cuma mengusahakannya. Do teh best kak. Love you <3

AHLIA NAIEM berkata...

alhamdulillah..walaupun byk pnca robanya..akk kene harungi juga,,tak mampu nak menatap wajah anak murid akk lama2..nak menitis airmata..

mereka dahagakan ilmu..dlm dri mereka kosong..teringat masa akk sekolah rendah dulu..jiwa celaru..

biarpun mereka tak pandai cerdik mcm murid2 di bandar, tapi biarlah mereka keluar dari sekolah ni nanti, mereka ada agama dalam hati mereka dan boleh bawa diri bila besar nanti..